Akcje
Teraz czytasz
Debiut spółki Answear.com – co warto wiedzieć przed debiutem? [Poradnik]
0

Debiut spółki Answear.com – co warto wiedzieć przed debiutem? [Poradnik]

utworzył Forex Club4 stycznia 2021

Answear.com sprzedaje odzież, obuwie oraz akcesoria wyłącznie za pomocą kanału online. Z tego powodu nie ponosi kosztów związanych z utrzymaniem stacjonarnych punktów sprzedaży (czynsz, wynagrodzenia pracowników). Wprowadzane ograniczenia w handlu (np. lockdown) miały mniejszy wpływ na spółkę niż na inne firmy sprzedające głównie w kanale offline. Spółka prowadzi działalność w Polsce oraz w niektórych krajach regionu CEE. 

1 Answear - ekspansja zagraniczna

Źródło: prezentacja spółki

Żaden z rynków spółki nie przekracza 30% udziału w przychodach ogółem. Nadal jednak największym rynkiem dla spółki jest Polska.

2 Answear - rynki zagraniczne

Źródło: prezentacja spółki

Historia spółki zaczęła się w lutym 2011 roku, kiedy odbył się oficjalny start sklepu internetowego www.answear.com. W 2012 roku strona internetowa wraz z innymi składnikami majątku została wniesiona do spółki Wearco sp. z o.o., którą założyli Krzysztof Bajołek i Arkadiusz Bajołek. W 2013 roku w spółkę zainwestował fundusz MCI.TechVentures, który objął mniejszościowe udziały w spółce. Środki zebrane z rundy finansowej zostały wykorzystane na ekspansję zagraniczną. W ciągu 3 kolejnych lat (2014-2016) spółka rozszerzyła swoją działalność o rynek czeski, słowacki, rumuński, ukraiński oraz węgierski. W 2020 roku spółka zmieniła nazwę na Answear.com S.A.

Oferta IPO

Spółka planowała przeprowadzić emisję 1,84 mln akcji. Cena maksymalna w ofercie wynosiła 36,5 zł. W efekcie Answear.com planował zebrać z rynku około 65 mln zł netto. Jednocześnie jeden z mniejszościowych akcjonariuszy (MCI.TechVentures) zamierzał sprzedać 2,52 mln akcji. 

Oferta akcji nie spotkała się z entuzjazmem u inwestorów instytucjonalnych. Cena emisji została ustalona na 25 zł. Jest to wartość o 31,5% mniejsza od ceny maksymalnej. Niższa cena spowodowała, że MCI.TechVentures ograniczył ofertę swoich akcji z 2,52 mln akcji do 1,38 mln akcji. Niższa cena emisji spowodowała, że spółka zbierze z rynku około 45 mln zł netto. Jest to o 20 mln mniej od planu inwestycyjnego spółki.  Spółka została wyceniona na około 430 mln zł.

Answear.com – oferta produktowa

Spółka koncentruje się na sprzedaży rozpoznawalnych marek. Oferta obejmuje szeroki wybór kolekcji damskich, męskich oraz dziecięcych. Na koniec II Q 2020 roku Answear.com miał ponad 80 000 produktów z ponad 350 światowych marek. W 2017 roku spółka oferowała 55 000 produktów. 

W ofercie Answear.com znajdują się:

  • popularne marki odzieżowe takie jak Mango, Vero Moda, 
  • rozpoznawalne marki obuwia i odzieży sportowej np. Adidas, Nike, New Balance, 
  • marki “jeansowe” np.Levi’s, Lee, Wrangler, 
  • marki zaliczane do kategorii premium takie jak: Diesel, Guess Jeans, CK, Tommy Hilfiger, Valentino, DKNY. 

Dla modelu biznesowego spółki istotna jest sprzedaż produktów marek premium. Wynika to głównie z wysokiej ceny jednostkowej. Zapewnia ona wysoką średnią wartość jednego zamówienia (koszyka) oraz poprawia rentowność transakcji. Oferta produktów z niższej półki cenowej jest oparta głównie o produkty „Marki Własnej” oraz marki Medicine.

Według informacji zawartych w prospekcie emisyjnym, wśród najlepiej sprzedających się marek znajdują się: Guess Jeans, Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Mango, Desigual, Polo Ralph Lauren, Karl Lagerfeld, Medicine, Emporio Armani, Liu Jo, Adidas, Nike i Marka Własna. Żadna z marek nie stanowi więcej niż 8% przychodów spółki. 5 największych marek generuje nieco poniżej 30% ogólnej wartości sprzedaży.

3 Answear - struktura sprzedaży (produkty)

Źródło: prezentacja spółki

Marka własna

Spółka stworzyła markę własną w 2016 roku. Początkowo działała pod nazwą ANSWEAR. Obecnie marka własna jest sprzedawana pod nazwą Answear LAB. Według danych przedstawianych przez spółkę pod marką własną sprzedawane jest ponad 6 tys. pozycji asortymentowych (SKU). W 2019 roku ponad 7% przychodów spółki pochodziło ze sprzedaży marki własnej. Jednocześnie sprzedaż tego segmentu wzrosła w 2019 roku o 80% r/r. Marka własna należy do niższego segmentu cenowego. Spółka poszerza szerokość oferty. Zmienia się również struktura produktowa. Na początku działalności marki ponad 90% produktów stanowiły ubrania. Na koniec 2019 roku było to nieco ponad 59%.  

4_ Answear - marka własna - struktura

Źródło: prezentacja spółki Answear.com

Grupa docelowa

Spółka stara się pozycjonować swoje produkty aby stanowiły atrakcyjną ofertę dla grupy docelowej, którą są osoby młode (20-40 lat). Celem Answear.com jest pozyskiwanie klientów o dochodach powyżej średniej krajowej, którzy są skłonni wydać w jednym zamówieniu ponad 250 zł. „Idealny” klient powinien dokonywać takich zakupów kilka razy do roku. Według danych umieszczonych w prospekcie emisyjnym, 66,6% zamówień dokonywały kobiety. 27% wartości sprzedaży stanowiły produkty męskie. Nieco ponad 6% przychodów pochodziło z produktów dziecięcych. 

5_ Answear - struktura sprzedaży

Źródło: prospekt emisyjny spółki Answear.com

Marketing

Wydatki na marketing mają pomóc w pozyskaniu ruchu oraz zwiększeniu lojalności klientów (wzrost wartości koszyka i częstotliwości zakupów). Spółka większość wydatków marketingowych przeprowadza w kanale online. Jest to około 80% środków przeznaczanych na reklamę. Większość wydatków w kanale online dotyczy SEM, performance oraz display/programmatic. Zdaniem spółki wydatki na marketing w kanale online przynoszą szybszy zwrot z inwestycji niż reklama offline.

Answear.com znaczną część budżetu marketingowego (33% w 2019 roku) przeznacza na SEM (Search Engine Marketing). Głównie środki przeznaczane są na Google Ads, kampanie video (np. Youtube, serwisy VoD czy media społecznościowe) oraz Facebook Ads. 

39% budżetu jest przeznaczane na wydatki zaklasyfikowane jako „performance”. Są to m.in. afiliacje, retargeting, czyli działania mające na celu zachęcenie do zakupów użytkowników, którzy odwiedzili stronę internetową lub dokonali wcześniej zakupów. Około 8% budżetu idzie na działania z zakresu automatyzowania kampanii reklamowych oraz ich personalizowanie (tzw. Programmatic buying).  

W kanale offline, który stanowi około 20% wydatków na marketing (stan na 2019) dominują wydatki na reklamę w telewizji oraz radiu. Jednocześnie są przeprowadzane kampanie SMS-owe oraz marketing oparty na influencerach.

Wzrost skali działalności wymaga zwiększania wydatków na marketing. Między 2017, a 2019 rokiem koszty marketingu podwoiły się. Jednocześnie, dynamiczny wzrost przychodów spowodował, że relacja wydatków marketingowych do przychodów maleje. W III Q 2020 roku wydatki na marketing stanowiły około 11,3% sprzedaży.

6_ Answear - wydatki na marketing

Źródło: prezentacja spółki

Poprawia się również efektywność marketingu. Widać to w poprawiającym się współczynniku konwersji. Jest to relacja osób, dokonujących zakupu do użytkowników którzy weszli na stronę.

7_ Answear - efektywność działań marketingowych

Źródło: prospekt emisyjny spółki Answear.com

Answear.com – dodatkowe zagadnienia

Od początku istnienia sklepu internetowego, za realizację systemu odpowiedzialna była firma zewnętrzna – MediaAmbassador.com sp. z o.o. Polski i ukraiński sklep internetowy nadal oparty jest na zewnętrznym systemie.

W 2017 roku spółka podjęła decyzję o budowie własnej platformy e-commerce. Został stworzony dział deweloperski odpowiedzialny za realizację projektu. Od 2018 roku następowała migracja do nowego systemu w sklepach Answear.cz (Czechy), Answear.sk (Słowacja), Answear.ro (Rumunia), Answear.hu (Węgry) oraz Answear.bg (Bułgaria).

Spółka podała do wiadomości, że migracja na własną platformę sprzedażową w ukraińskim sklepie jest planowana na styczeń 2021 roku. Zakończenie migracji polskiej strony (Answear.com) planowane jest na koniec marca 2021 roku.

Answear.com w swoim prospekcie wspomniał, że stworzenie własnej platformy sprzedażowej pozwoli na zwiększenie elastyczności i przyspieszenie wprowadzania nowych funkcjonalności. Dodatkowo spółka uważa, że zwiększy się bezpieczeństwo tworzonych systemów oraz obniżone zostaną koszty funkcjonowania systemu w przyszłości.

Własne studio foto / video

Answear.com indywidualnie robi sesje nowych produktów. Jednocześnie dodaje do wielu kontent video, co zwiększa atrakcyjność dla klientów. Zdaniem spółki poprawia to współczynnik konwersji. Ansewear.com posiada własne studio foto/video. Jego powierzchnia wynosi 500 metrów kwadratowych. Ze spółką współpracuje 24-osobowy zespół. W jego skład wchodzą m.in. fotografowie, graficy czy styliści. 

Centrum dystrybucyjne, dostawcy, logistyka

Produkty sprzedawane przez spółkę trafiają do magazynu. Dopiero po zamówieniu danego produktu, opuszcza on magazyn i za pośrednictwem dostawców trafia do klienta. Od 2019 roku Answear.com operuje z magazynu w Kokotowie w okolicy Krakowa. Obecny magazyn zastąpił mniejszy obiekt, który mieścił się w Skawinie. Wszystkie lokalne rynki są obsługiwane z jednego magazynu znajdującego się w Kokotowie. Obecnie spółka wykorzystuje niecałe 20 tys. m2 (powierzchnia posadzki). Pozostała część została podnajęta podmiotom zewnętrznym (umowy do lipca 2023 oraz lipca 2026 roku) oraz podmiotowi powiązanemu (BrandBQ Sp. z o.o.).

8_ Answear - centrum dystrybucyjne

Źródło: prezentacja inwestorska spółki

Umowy z dostawcami

Answear.com współpracuje z właścicielami lub wyłącznymi dystrybutorami marek na rynkach, w których działa spółka. Answear.com w przypadku takich marek jak Tommy Hilfiger, Calvin Klein czy GAP współpracuje z centralą marki. Czasami umowy zawierane są z polskimi oddziałami. Tak jest w przypadku takich marek jak np. Adidas, Nike, Wrangler czy Lee. Niektóre marki są dostępne dzięki podpisaniu umów z wyłącznymi dystrybutorami. Spółka dokonuje zakupów produktów z New Balance od dystrybutora Tarmax.

W zależności od polityki właściciela marki, spółka zawiera indywidualne umowy handlowe albo współpracuje na warunkach ogólnych. W przypadku niektórych umów spółka ma zapewnione limity kredytowe, co poprawia płynność spółki. Według danych przedstawionych przez spółkę w prospekcie około 70% zamówień jest składanych za pomocą systemu kontraktacji. Pozostała część towaru jest uzupełniana na bieżąco, w zależności od wyników sprzedaży.

Tradycyjnie największa liczba dostaw następuje w okresie wymiany kolekcji na nowy sezon (w okresie wczesnowiosennym oraz wczesnojesiennym). W przypadku niektórych marek Answear.com zapewnia sobie mechanizmy pozwalające minimalizować ryzyko osadu zapasów (niesprzedanych produktów). Są to m.in. gwarancja prawa zwrotu części lub całości nadwyżkowego towaru, możliwość wymiany towaru ze starego towaru na nowy albo partycypacja dostawy w wyprzedaży.

Dostawa

Przesyłki z Polski są wysyłane za pomocą firm transportowych. Po dotarciu do najbliższych magazynów globalnych firm kurierskich następuje przekazaniu firmie kurierskiej dostarczającej przesyłkę bezpośrednio do klienta (last mile delivery). 

Spółka podaje w prospekcie emisyjnym, że dostawa w Polsce w większości przypadków dostarczana jest w ciągu 24 godzin. Przesyłki w Czechach, Słowacji oraz na Węgrzech dostarczane są w ciągu 24-48 godzin. Najdłużej trwa dostawa na Ukrainę (od 2 do 7 dni roboczych). Answear.com podaje, że około 90% zamówień realizowanych jest planowo.

9_ Answear - dostawa

Źródło: prezentacja spółki

Dane finansowe oraz operacyjne

Spółka Answear.com na przestrzeni ostatnich lat znacząco zwiększyła skalę działania. Widać to wyraźnie w liczbie aktywnych klientów, którzy po III Q 2020 roku przekroczyli 1 mln.

10_ Answear - liczba klientów

Źródło: prospekt emisyjny spółki Answear.com

Jednocześnie poprawiają się wskaźniki efektywności operacyjnej spółki. Mowa o współczynnikach konwersji oraz średniej wartości zamówienia (koszyka).

11_ Answear - KPI

Źródło: prezentacja spółki

W ślad za zwiększającą się liczbą aktywnych klientów rosły również przychody spółki. Dotyczy to wszystkich regionów na które spółka dzieli sprzedaż (Polska, pozostałe kraje UE, kraje poza UE).

12_ Answear - przychody

Źródło: prospekt emisyjny spółki Answear.com

Coroczną poprawę w wielkości sprzedaży widać również na danych miesięcznych. Sytuacja z marca 2020 roku wynikała z zaburzenia łańcucha dostaw, co było spowodowane wpływem koronawirusa. Bardzo dobra sprzedaż w okresie kwiecień – czerwiec wynikała z „przesunięcia” wydatków na ubrania i obuwie z kanału offline na online. Beneficjentem była m.in. spółka Answear.com.

13_ Answear - sprzedaż online

Źródło: prospekt emisyjny

Kohorty klientów

Spółka nie publikuje w swoim prospekcie danych o retencji klientów oraz o kształtowaniu się monetyzacji lojalnych klientów. Jedyne dane jakie przedstawia spółka to przychody poszczególnych kohort. Spoglądając na poszczególne kohorty, można wysunąć wniosek o powolnym „wykruszaniu” się starych klientów. Jako przykład można podać kohortę z 2015 roku (klienci pozyskani w tym roku). W pierwszym roku spółka wygenerowała na tych klientach przychody na poziomie 31 mln. W kolejnych latach klienci pozyskani w 2015 roku generowali od 17-18 mln zł rocznie. Jednak na razie każda kolejna kohorta jest lepsza od poprzedniej. Kohorta w 2016 roku wygenerowała 57 mln zł przychodów. W kolejnych latach przychody tej grupy klientów oscylowały w okolicy 32-33 mln zł.

14_ Kohorty klientów

Źródło: opracowanie własne na podstawie danych z prospektu

Dane finansowe

Wraz ze wzrostem skali działania poprawiała się również rentowność biznesu. Poniżej podsumowanie wyników finansowych spółki Answear.com:

w mln zł 2017 2018 2019
Przychody 145,0 220,8 311,2
Zysk operacyjny -7,8 -7,0 4,3
Marża operacyjna -5,4% -3,2% +1,4%
Zysk netto -8,9 -8,3 10,8

Źródło: opracowanie własne na podstawie danych z prospektu

Powodem poprawy przychodów w 2019 roku był wzrost liczby zamówień do 2 mln (1,5 mln w 2018 roku). Jednocześnie zwiększyła się średnia wartość zamówienia do 221 zł z 214 zł. 

Poniżej wyniki za 9 miesięcy:

w mln zł 9M 2019 9M 2020 Zmiana r/r
Przychody 205,7 263,4 +28,1%
Zysk operacyjny 0,9 12,1 +1244,4%
Marża operacyjna +0,4% +4,6% +4,2 pp

Źródło: opracowanie własne na podstawie danych z prospektu

Powodem wzrostu przychodów było doprowadzenie do zwiększenia liczby zamówień (z 1,42 mln na 1,74 mln), pomógł również lepszy wskaźnik konwersji który wzrósł z 1,79% na 1,81%. Jednocześnie w ciągu 9M 2020 roku średnia wartość koszyka wzrosła r/r o 12 zł do 224 zł.

Wskaźniki rotacji

Model działalności wymaga trzymania wysokich stanów magazynowych, co wymusza duże zapotrzebowanie na kapitał obrotowy. W 2019 roku spowodował on odpływ gotówki w wysokości 6,1 mln zł. Spółka w 2019 roku osiągnęła negatywne przepływy z działalności operacyjnej w wysokości 2 mln zł. Rok wcześniej przepływy z działalności operacyjnej wyniosły -14,8 mln zł.

Na koniec 2019 roku zapasy wynosiły około 88 mln zł.  Średni obrót zapasami wynosi ponad 5 miesięcy. Plusem jest szybkie ściąganie należności, które trwa około pół miesiąca. W efekcie cały cykl operacyjny (od zakupu towaru do ściągnięcia należności) w 2019 roku wynosił prawie pół roku (176 dni). 

15_ Answear - rotacja zapasów

Źródło: prospekt emisyjny

Cel i strategia

Spółka planowała zebrać z IPO 65 mln zł. Środki miały zostać przeznaczone na:

  • poszerzenie oferty – 25 mln zł
  • rozwój marki własnej – 5 mln zł
  • działania marketingowe – 20 mln zł
  • ekspansja międzynarodowa – 10 mln zł
  • rozwój infrastruktury – 5 mln zł

Poszerzenie oferty produktowej

Spółka planuje zwiększyć liczbę marek do 500. Jednocześnie do 2024 roku asortyment ma wzrosnąć do poziomu 150 tys. SKU. Zwiększenie dostępnej oferty ma doprowadzić do zwiększenia współczynnika konwersji, częstotliwości zakupów oraz wartości pojedynczego koszyka.

Rozwój Marki Własnej

Celem jest osiągnięcie kilkunastu procent sprzedaży z produktów Answear LAB (Marka Własna). Marka własna powinna zwiększyć marżę brutto. Zwiększenie unikalnego asortymentu ma przyczynić się do zwiększenia liczby nowych klientów.

Działanie marketingowe

Zwiększenie sprzedaży na dotychczasowych rynkach wymaga wzrostu nakładów marketingowych. Zwiększenie rozpoznawalności marki ma spowodować lepszą konwersję oraz wzrost średniej wartości koszyka.

Rozwój nowych rynków

Dalsza ekspansja międzynarodowa ma doprowadzić do zwiększenia dynami przychodów. Poniżej harmonogram ekspansji zaprezentowany przez spółkę:

16_ Answear - planowana ekspansja

Źródło: prezentacja spółki

Rozwój infrastruktury

Sółka planowała przeznaczyć 5 mln zł na kilka projektów. Są nimi m.in. rozbudowa studia foto/video, rozwój aplikacji mobilnej, rozwój systemu IT oraz  dodatkowe wyposażenie magazynu.

Konkurencja

Spółka nie działa w próżni. Na wielu rynkach Answear.com konkuruje z większymi firmami. Największymi konkurentami spółki jest Zalando, Allegro, e-obuwie, Bon Prix oraz About you.

Zalando

Jest to niemiecka spółka działająca na rynku e-commerce. Zalando posiada bardzo szeroki asortyment obuwia, odzieży oraz akcesoriów. Swoją działalność prowadzi w Europie Zachodniej oraz Polsce i Czechach. Jest to spółka notowana na niemieckiej giełdzie.

17_ Zalando

Wykres akcji spółki Zalando, interwał D1. Źródło: xStation 5, XTB.

Allegro

Największa platforma e-commerce w Polsce. Liczba użytkowników platformy przekracza 14 milionów. Na platformie Allegro sprzedawane są różne produkty m.in. odzież oraz obuwie. Z tego powodu jest to konkurencja dla platform specjalistycznych takich jak Answear.com.

18_ Allegro

Wykres akcji spółki Allegro, interwał H4. Źródło: xStation 5, XTB.

 e-obuwie

Jest to spółka zależna od CCC. e-obuwie zajmuje się sprzedażą obuwia, akcesoriów oraz torebek. Na stronie internetowej znajdują się produkty marek krajowych oraz zagranicznych. Jest obecna na wszystkich rynkach na których działa Answear.com.

19_ CCC

Wykres akcji spółki CCC, interwał D1. Źródło: xStation 5, XTB.

Bon Prix

Jest to sklep internetowy oferujący odzież damską, męską oraz dziecięcą. W ofercie znajdują się również produkty dla gospodarstw domowych. Jest to konkurencja na wszystkich rynkach, na których działa Answear. Bon Prox wchodzi w skład OTTO Versand. 

About you

Niemiecki sklep internetowy. Oferta zawiera odzież, akcesoria oraz obuwie z kilkuset marek. Prowadzi działalność konkurencyjną na rynku polskim, czeskim, słowackim, rumuńskim oraz węgierskim. 

Wildberries

Rosyjska firma działająca na rynku e-commerce. Na stronie internetowej oferowane są m.in. akcesoria, obuwie oraz ubrania. Swoją działalność prowadzi na rynku rosyjskim, polskim, słowackim, białoruskim, ukraińskim oraz kilku krajach dawnego ZSRR.

Czynniki ryzyka

Spółka działa na bardzo konkurencyjnym rynku, z tego powodu konieczna jest zdolność do utrzymania klientów. Konieczne jest zatem stworzenie atrakcyjnej oferty, którą Answear.com będzie różnił się od konkurencji. Jeśli spółka wybierze strategię konkurowania wyłącznie ceną będzie to niszczące dla rentowności spółki. Jakość usług musi być stale poprawiana, aby zadowoleni klienci nie musieli szukać innych alternatyw na rynku. Duża baza lojalnych klientów jest kluczowa dla biznesu e-commerce, ponieważ utrzymanie klienta jest efektywniejsze kosztowo od pozyskania nowego klienta. 

W prowadzeniu biznesu e-commercowego istotne jest efektywne wydawanie środków na reklamę. Rozpoznawalność marki jest konieczna w utrzymaniu pozycji rynkowej i pozyskiwaniu dodatkowego ruchu na stronie. Istnieje ryzyko, że mimo sukcesów w przeszłości, w kolejnych latach inwestycje w marketing okażą się nieefektywne. W takim wypadku odbiłoby się to negatywnie na przyszłych wynikach finansowych spółki. 

Kolejnym ryzykiem jest wpływ kursów walutowych na wyniki spółki. Obecnie 30% przychodów spółki jest osiąganych w walucie krajowej. Kontynuacja ekspansji zagranicznej najprawdopodobniej spowoduje, że udział przychodów osiąganych w walucie krajowej będzie maleć. Spowoduje to wzrost ryzyka kursowego na działanie spółki.

Kolejnym istotnym ryzykiem jest efektywność logistyczna. Obecnie spółka działa z jednego, centralnego magazynu. Jednak ekspansja geograficzna będzie w przyszłości wymagać skrócenia odległości między produktem, a krańcowym klientem. Spółka do tej pory nie stała przed takimi problemami logistycznymi.  

Gdzie kupić akcje Answear.com

Answear.com zadebiutuje na giełdzie w ciągu najbliższych dni. Zapisy na akcje zakończyły się 17 grudnia 2020 roku, dlatego nowym nabywcom pozostał do dyspozycji tylko rynek wtórny. Poniżej przedstawiamy zestawienie ofert wybranych brokerów Forex oferujących zarówno obszerną ofertę akcyjną.

Broker xtb 2 Saxo Bank plus 500 logo
Kraj Polska Dania Cypr
Akcje w ofercie ok. 2300 – akcje
ok. 1800 – CFD na akcje
16 giełd
19 000 – akcje
8 800 – CFD na akcje
37 giełd
ok. 3 000 – CFD na akcje
23 giełdy
Min. depozyt 0 zł
(zalecane min. 2000 zł)
2 000 USD 500 zł
Platforma xStation SaxoTrader Pro
Saxo Trader Go
platforma Plus500

Kontrakty CFD są złożonymi instrumentami i wiążą się z dużym ryzykiem szybkiej utraty środków pieniężnych z powodu dźwigni finansowej. Od 74% do 89% rachunków inwestorów detalicznych odnotowuje straty pieniężne w wyniku handlu kontraktami CFD. Zastanów się, czy rozumiesz, jak działają kontrakty CFD, i czy możesz pozwolić sobie na wysokie ryzyko utraty twoich pieniędzy.

Podsumowanie

Spółka Answear.com w ciągu ostatnich lat stała się jedną z wiodących firm działających na ryku internetowej sprzedaży ubrań oraz obuwia. Jednocześnie w ciągu kilku ostatnich lat spółka znacząco zwiększyła skalę swojej działalności zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznym. Co więcej spółka działa na rynku, który w kolejnych latach będzie dynamicznie się rozwijał. Answear.com tak jak i innym firmom z tej branży pomagać będzie coraz większe przejście handlu do kanału online. Jest to kolejny debiut spółki działającej na rynku e-commerce w Polsce. Poprzedni znaczący debiut należał do spółki Allegro.

Należy pamiętać, że spółka nie działa w próżni i będzie musiała odpierać „ataki” konkurencji, która prowadzi znacznie większą skalę działalności. Inwestorzy instytucjonalni z dystansem podeszli do IPO spółki czego efektem była niższa cena emisji, która była o ponad 30% niższa od ceny maksymalnej. Spowodowało to, że akcjonariusz mniejszościowy (MCI.TechVentures) zmniejszył liczbę sprzedawanych akcji.  

Niniejszy artykuł ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie stanowi rekomendacji i nie ma na celu nikogo zachęcić do podejmowania jakichkolwiek działań inwestycyjnych. Pamiętaj, że każda inwestycja obarczona jest ryzykiem. Nie inwestuj środków, na których utratę nie możesz sobie pozwolić.
Co o tym sądzisz?
Lubię
0%
Interesujące
100%
Heh...
0%
Szok!
0%
Nie lubię
0%
Szkoda
0%
O Autorze
blank
Forex Club
Forex Club jest jednym z największych i najstarszych polskich portali o tematyce inwestycyjnej - forex i narzędzi wykorzystywanych w tradingu. To autorski projekt zapoczątkowany w 2008 roku i rozpoznawalna marka ukierunkowana na rynek walutowy.