Metody Social Trading – wady i zalety
W dzisiejszym artykule przybliżę Wam Social Trading od strony technicznej – czym różnią się poszczególne metody Social Tradingu, jakie mają wady, zalety i zagrożenia.
Social trading – dostępne metody
W dużym uproszczeniu – metody Social Trading można podzielić na dwa rodzaje:
- Dostępne jedynie u danego brokera,
- Udostępniane publicznie szerokiemu gronu.
Te pierwsze to rachunki zarządzane tzw. konta MAM/PAMM. Drugie to wszelkiego rodzaju sygnały przesyłane przez Internet – MQL5, Autotrade, Signalstart, xSocial itd.. Obydwa rozwiązania mają swoje wady i zalety.
Rachunki MAM / PAMM
Zalety | Wady |
|
|
Sygnały przesyłane przez internet dzielimy dodatkowo na dwie kategorie:
- abonamentowe (sygnały MQL5, Signalstart)
- z dodatkowymi kosztami przy otwarciu pozycji (Autotrade).
Sygnały abonamentowe
Zalety | Wady |
|
|
Sygnały z dodatkowymi kosztami
Zalety | Wady |
|
|
Social Trading – Podsumowanie
Nie ma metody idealnej. Każda z nich ma swoje plusy i minusy. Jeśli cenisz sobie wygodę, nie masz możliwości kontrolowania VPSów i platform a płacenie kilkadziesiąt procent prowizji od zysku managerowi nie przeszkadza Ci, lepszym rozwiązaniem będzie dla Ciebie rachunek MAM/PAMM. Jeżeli możesz poświęcić Social Tradingowi więcej czasu, potrafisz przeanalizować historię dostawcy i wybrać odpowiednie sygnały, MQL5 lub Signalstart są źródłem dla Ciebie. Jeśli natomiast chcesz starannie wyselekcjonowane strategie kosztem większych prowizji, które mogą spowodować gorszy rezultat niż u zarządzającego, spójrz na Autotrade.