Aktualności
Teraz czytasz
O planach i przyszłości InstaForex w Europie, Marcin Krukar [Wywiad]
0

O planach i przyszłości InstaForex w Europie, Marcin Krukar [Wywiad]

utworzył Natalia Bojko15 kwietnia 2021

Na polskim rynku wciąż pojawiają się nowi gracze. Wydaje się, że nasze podwórko jest coraz częściej brane pod uwagę przez duże firmy brokerskie, z racji rosnącego zainteresowania handlem na kontraktach CFD. Podstawowe, standardowe rachunki już nie są jedynym narzędziem, którego inwestorzy potrzebują do handlu. Na rynku coraz powszechniejsze jest wprowadzanie copy tradingu, dedykowanych serwisów analitycznych czy rachunków VIP. O branży, perspektywach jej rozwoju i nowościach rozmawiałam z Marcinem Krukarem z InstaForex. Jest on menadżerem z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem, w różnych obszarach biznesowych, m.in. zarządzaniu ludźmi, zarządzaniu finansami, sprzedaży oraz obsłudze klienta. Jest także absolwentem Wyższej Szkoły Biznesu – National Louis University w Nowy Sączu. Z brokerem Instaforex związany jest od 2019.


Marcin Krukar – O planach i przyszłości InstaForex w Europie

Natalia Bojko, Forex Club: Marcin, InstaForex jest jednym z najbardziej popularnych brokerów w Azji. Opowiedz proszę o samych początkach firmy. Jak udało się stworzyć markę InstaForex?

Marcin Krukar, InstaForex: Firma została założona w grudniu 2007 roku. Rok później firma znalazła swoją niszę w marketingu afiliacyjnym i skoncentrowała się głównie na Azji Południowo-Wschodniej. Ta decyzja była strzałem w dziesiątkę. To, że InstaForex pozostaje jedną z najpopularniejszych marek w Azji od ponad 13 lat, to nie przypadek a wynik ciężkiej pracy naszego zespołu.

Coraz głośniej robi się o Was także w Europie. Jakie macie plany na ten rynek? Jakich nowości mogą się spodziewać traderzy?

Rzeczywiście. Mamy już kilka oddziałów i przedstawicielstw w Europie, a w przyszłości będzie ich więcej. Cały obszar UE jest szczególny. Tu należy wspomnieć, że InstaForex.eu oczywiście jest brokerem który jest regulowanym w UE, co tylko potwierdza naszą wiarygodność. W planie krótko i średnioterminowym jest wprowadzenie akcji, zarówno w formie CFD, jak i aktywa bazowego, a także rozszerzenie naszej oferty w zakresie CFD na kryptowaluty i towary. Proszę śledzić sekcję wiadomości na naszej stronie internetowej.

Czy w drugiej połowie 2021 r. szykują się jakieś nowości dla inwestorów

Oczywiście, nasz zespół ciągle  pracuje nad ulepszaniem naszej oferty. W ostatnim czasie wprowadziliśmy kilka innowacji: nowy rachunek VIP oraz poszerzyliśmy listę CFD o nowe indeksy. Jedną z ważniejszych zmian była znacząca poprawa warunków handlowych oraz wprowadzenie zerowej prowizji za handel na CFD na indeksy na rachunkach ECN. Jak już wspomniałem wcześniej, obecnie pracujemy nad poszerzeniem aktualnej listy akcji i towarów. Skupiliśmy się na najważniejszych rynkach: amerykańskim (giełdy NYSE, ARCA i AMEX) oraz europejskim. W ramach Europy mamy na celowniku 18 giełd m.in.Deutsche Börse, London Stock Exchange, NYSE Euronext (Amsterdam, Bruksela, Dublin, Lizbona, Oslo, Paryż) oraz Warszawska Giełda Papierów Wartościowych.

Jeżeli miałbyś wybrać jedną cechę, która wyróżnia InstaForex wśród innych brokerów, co to by było i dlaczego?

Peter Drucker mawiał:

„Podstawą każdego biznesu są innowacje i marketing, resztę można zlecić.”

To w pełni dotyczy InstaForex, jako pierwsi uruchomiliśmy konta MT5, kopiowanie transakcji i inne funkcje. Kolejną rzeczą jest marketing afiliacyjny. Jest taki stary film z George’em Clooneyem i Anną Kendrick, zatytułowany „W powietrzu”. Tam wprowadzili termin „glokalny” jako połączenie globalnego i lokalnego. Dokładnie tak traktujemy marketing afiliacyjny. Oferujemy globalne rozwiązania z pomocą naszych super afiliantów na całym świecie. Kluczem do skutecznego marketingu afiliacyjnego jest płacenie więcej niż reszta i bycie niezwykle elastycznym. Wszyscy partnerzy są unikalni – jeśli spróbujesz narzucić tę samą politykę wszystkim swoim podmiotom partnerskim, jesteś skazany na porażkę. W tej chwili dostępne są 3 rodzaje partnerstwa – CPA, CPL i CPC. Doświadczenie w sferze finansowej nie jest konieczne, ponieważ mechanizm partnerstwa jest dość prosty. Ponadto nasi specjaliści są do dyspozycji partnera na każdym etapie jego pracy.

Nie trzeba być profesjonalnym traderem, by zarabiać jak traderzy. Oferujecie platformę do kopiowania transakcji, zatem inwestor także znajdzie coś dla siebie. Czy copy trading cieszy się popularnością? Czy jest to raczej dodatek do waszej działalności?

To, że kopiowanie handlu cieszy się popularnością nie jest w sumie niespodzianką. Może 1 procent osób jest w stanie poświęcić swoje życie profesjonalnemu tradingowi. Miliony ludzi szukają sposobów inwestowania swoich pieniędzy, a kopiowanie jest jednym z lepszych rozwiązań.  Nie wymaga czasu ani wiedzy i doświadczenia. Właśnie pracujemy nad kolejną innowacją, o której nie wspomniałem wcześniej. Będzie nosiła nazwę “On Your Side Portfolios” (jeszcze nie mamy dobrej polskiej nazwy), i bazuje na mechanizmie kopiowania. Mamy nadzieję, że będzie to świetna alternatywa dla pasywnych traderów.

Jakie wydarzenia w waszym odczuciu będą najbardziej wpływały na rynki i na czym inwestorzy będą się skupiać.

2020 był katastrofalny dla większości branż na całym świecie. Pandemia COVID-19 miała ogromny wpływ na biznes. Wszelkie prognozy będą co do czasu będą losowe. Pewne jest, że biznes nie wróci do normy, dopóki populacja zostanie zaszczepiona lub uodporniona. Ewidentnie widzimy wyścig między krajami, aby zaszczepić co najmniej 70% ich populacji. Ci, którzy zrobią to szybciej, będą mieli przewagę, ich gospodarka będzie rosła w szybszym tempie i na pewno będzie to miało odzwierciedlenie na rynkach finansowych. Stałe ożywienie z pewnością będzie stymulować popyt na surowce i towary rolne. Gdy lockdowny zostaną zniesione, ludzie będą chcieli wrócić do „normalności”. Będziemy świadkami większej mobilności, a branża gastronomiczna i hotelarska/turystyczna będą pierwszymi, które na tym skorzystają.

Dziękuję za rozmowę.

Co o tym sądzisz?
Lubię
21%
Interesujące
79%
Heh...
0%
Szok!
0%
Nie lubię
0%
Szkoda
0%
O Autorze
Natalia Bojko
Absolwentka Wydziału Ekonomii i Finansów, Uniwersytetu w Białymstoku. Na rynku walutowym i akcyjnym aktywnie handluje od 2016 roku. Wychodzi z założenia, że najprostsze analizy przynoszą najlepsze efekty. Zwolenniczka swing tradingu. Dobierając spółki do portfela kieruje się ideą inwestowania w wartość. Od 2019 roku posiada tytuł analityka finansowego. Obecnie sprawuje rolę co-CEO & Founder w czeskiej firmie proptradingowej SpiceProp. Współtwórczyni projektu Podlaskiej Akademii Giełdowej (III i IV edycji).