AFX Group i STO Forex padły. CySEC publikuje wytyczne dla klientów
Cypryjski nadzór finansowy, CySEC, opublikował zbiór procedur, do których powinni zastosować się klienci upadłego brokera STO Financial Services, należącego do AFX Group.
AFX Group już nie wstanie
AFX Group, a raczej AFX Capital Markets Ltd., który jest właścicielem brokera STO, stracił swoją cypryjską licencję (a właściwie została ona zawieszona na 10 dni) już pod koniec lipca br., o czym informowaliśmy w osobnym artykule tutaj. Utrata licencji, nawet na krótki okres, prawie zawsze oznacza początek końca. Tyle, że od tego czasu cypryjski nadzór praktycznie nie publikował żadnych nowych komunikatów dotyczących firmy.
Niewiele później do akcji dołączył brytyjski regulator FCA, który zdecydował się na podobny krok, ale już pod koniec września został powołany zespół administracyjny, który miał na celu rozwiązać problem odzyskania środków przez klientów posiadających konta w brytyjskim oddziale STO. Tym razem do akcji wkracza CySEC publikując swoje wytyczne. Co w nich znajdziemy?
Wytyczne CySEC
Klienci mają problem, bo nie mogą skontaktować się z przedstawicielami brokera STO oraz firmy AFX Group. W tym celu został utworzony specjalny formularz, w którym można złożyć stosowną reklamację. Jest on dostępny tutaj.
W oparciu o standardowe procedury, cypryjski nadzór rekomenduje rozstrzyganie sporów bezpośrednio z rzecznikami firmy. Szkopuł w tym, że procedura jest nieskuteczna, bo nikt z AFX nie odpowiada. W takiej sytuacji klienci powinni zwracać się bezpośrednio do rzecznika finansowego z Cypru. Ile może potrwać cała procedura i czy przyniesie oczekiwany skutek w postaci otrzymania zwrotu depozytów klientów? Na ten moment nie sposób odpowiedzieć na to pytanie, choć teoretycznie STO jako nadzorowany broker należał do funduszu kompensacyjnego (Investor Compensation Fund), który gwarantuje bezpieczeństwo do 20 000 EUR.