“Rozwód” z Kanye Westem wpływa na zarobki Adidasa
Rozwiązanie partnerstwa z amerykańskim raperem Kanye Westem w październiku ubiegłego roku miało wysoką cenę dla Adidasa. Firma szacuje utracone dochody na wysokość 1,2 mld euro, gdyby nie udało im się sprzedać pozostałego inwentarza. West jest bardziej popularny niż Messi i Puchar Świata, ponieważ sponsoring Adidasa nie przynosi pożądanej sprzedaży, aby wyrównać straty z rozpadu współpracy.
2023 rokiem transformacji
Adidas podał czwarte ostrzeżenie o zyskach w mniej niż sześć miesięcy. Firma szuka drastycznych zmian pod kierownictwem nowego dyrektora generalnego, Bjorna Guldena. Stwierdził on, że 2023 jest rokiem transformacji i niepewności wśród wysokiego ryzyka recesji w Europie i Ameryce Północnej oraz powolnego chińskiego ożywienia.
W zeszłym miesiącu firma zaskoczyła inwestorów, publikując wstępne wyniki za rok 2022, wyzwalając spadek akcji i zamykając je o prawie 11 proc. niżej. Dzisiejsza aktualizacja nie daje uspokajających przesłanek, ale zachęca inwestorów do pewności siebie, a przede wszystkim cierpliwości. Dywidendy za cały rok zostały obcięte o 79 proc.
Wydaje się, że decyzje oparte na etyce i moralności, dla rynków nadal pozostają drugorzędne, a firma może jedynie dostosować się lub odejść, aby pozostać konkurencyjną i zrównoważoną w dłuższej perspektywie.
Autor: Gabriel Debach, analityk rynkowy eToro