Aktualności
Teraz czytasz
Początek końca brokera BDSwiss i problemy z wypłatami środków?
0

Początek końca brokera BDSwiss i problemy z wypłatami środków?

utworzył Paweł Mosionek16 września 2024

Cypryjski broker BDSwiss boryka się z szeregiem problemów. W ciągu ostatnich dni odeszło ze spółki ponad 10 pracowników, w tym dyrektorów zarządzających kluczowymi działami takimi jak marketing, sprzedaż czy obsługa nowych rachunków. Dodatkowo, pojawia się coraz więcej obaw ze strony klientów z uwagi na problemy z wypłatami środków.

BDSwiss ogranicza działalność

Jak przyznał sam broker serwisowi Finance Magnates, BDSwiss przechodzi restrukturyzację i zamierza ograniczyć działalność w „wybranych regionach”, nie określając przy tym o jakie jurysdykcje chodzi.

„BDSwiss podjęło decyzję o ponownym ukierunkowaniu i restrukturyzacji swojej bieżącej działalności” — skomentował broker w oświadczeniu przesłanym do Finance Magnates. „Po ocenie swoich globalnych operacji kierownictwo zdecydowało o zaprzestaniu kontynuowania działalności w niektórych regionach geograficznych. Decyzja ta wpłynęła również na personel w siedzibie głównej”.

Oczywiście, wiadomo, że restrukturyzacja to proces wymagający czasu jednak w tym samym momencie klienci napotykają na znacznie poważniejszy problem, który rzeczywiście może rodzić ich poważne obawy.

Problemy z wypłatami środków

Na stronie Trustpilot, która służy do wystawiania opinii podmiotom z przeróżnych branż, BDSwiss zanotował falę negatywnych recenzji w ciągu ostatnich kilku dni. Zdecydowana większość z nich dotyczy problemów z wypłatami środków. I praktycznie co kilka godzin przybywają kolejne. Oto kilka z nich:

Czekam na wypłatę od ponad tygodnia. Jedyne, co mówi obsługa klienta, to: „Przepraszamy za niedogodności, przetwarzamy Twoją wypłatę, mamy problemy techniczne” — czytamy na profilu BDSwiss Trustpilot.

W innej recenzji czytamy:

„Myślę, że BDSwiss wkrótce się zamknie, ponieważ większość menedżerów afiliacyjnych, którzy z nimi współpracują, nie odbiera już ich telefonów ani nie odpowiada na wiadomości”.

Trader z Indii pozostawił kilka godzin temu opinię:

„Czekam na wypłatę od 7 dni, ale nikt nie odpowiada, zanim zasiliłem moje konto. Menedżer konta dzwonił do mnie co 30 minut, aby uzyskać aktualizacje, ale teraz nawet nie dzwoni i nie odpowiada. Jestem bardzo rozczarowany, ponieważ była to moja pierwsza wypłata po osiągnięciu przyzwoitego zysku na moim koncie.”

Prawie każda recenzja dotycząca problemu z wypłatami, komentowana jest przez BDSwiss lakoniczną formułką o „przyjrzeniu się sprawie”.

Czy czeka nas powtórka z IronFX?

Mimo, że w tym przypadku powody obecnego stanu rzeczy mogą być zgoła inne, to nie sposób odnieść wrażenia, że sytuacja jest dość podobna do tej z 2015 roku, kiedy ówcześnie bardzo popularny broker IronFX, słynący z oferowania przeróżnej maści bonusów dla traderów, także „prawie” zbankrutował”. Zaczęło się od exodusu pracowników, a następnie problemów z wypłatami. Wtedy również pożar próbował być gaszony zbywaniem klientów korporacyjnymi formułkami, co jednak nie zatrzymało fali krytyki.

Finalnie sam broker nigdy oficjalnie nie upadł i nadal funkcjonuje na rynku, a mimo to, wielu z traderów do dziś nie otrzymało z powrotem swoich środków. Z uwagi, że bankructwo IronFX nie miało miejsca, klienci nie mieli szansy odzyskać środków z cypryjskiego funduszu gwarancyjnego (z ang. ICF – Investor Compensation Fund), a CySEC pozostawał przez długi czas bierny. Czy tym razem będzie podobnie? Czas pokaże.

Co o tym sądzisz?
Lubię
0%
Interesujące
33%
Heh...
0%
Szok!
67%
Nie lubię
0%
Szkoda
0%
O Autorze
Paweł Mosionek
Aktywny trader na rynku Forex od 2006 roku. Redaktor portalu Forex Nawigator oraz redaktor naczelny i współtwórca serwisu ForexClub.pl. Prelegent konferencji "Focus on Forex" na SGH w Warszawie, "NetVision" na Politechnice Gdańskiej oraz "Inteligencja finansowa" na Uniwersytecie Gdańskim. Dwukrotny zwycięzca "Junior Trader" - gry inwestycyjnej dla studentów organizowanego przez DM XTB. Uzależniony od podróży, motocykli i skoków spadochronowych.