CMC Markets poprawia zysk brutto aż o 318%
CMC Markets to kolejny broker, który może pochwalić się poprawą wyników finansowych w 2019 roku względem roku ubiegłego. W II i III kwartale 2019 r. spółka notowana na londyńskim parkiecie odnotowała wzrost przychodów operacyjnych netto o 45%, co dało wynik 102,3 mln GBP wobec 70,6 mln GBP raportowanego w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Wcześniej pozytywne wyniki opublikowały X-Trade Brokers, które zwiększyło zysk o 434% oraz Tickmill Group raportujące poprawę zysku netto 73%. Czyżby ciężkie czasy europejscy brokerzy Forex mieli już za sobą? A może to kwestia powrotu na rynek wyższej zmienności na wybranych instrumentach?
Przeczytaj koniecznie: Kanada chce wprowadzić nowe regulacje na wzór ESMA
Mniej klientów, większe przychody
W opublikowanym raporcie finansowym CMC Markets informuje, że zysk brutto (przed opodatkowaniem) wzrósł o 318% do 30,1 mln GBP. Inwestycje w działalność maklerską oraz wyższe wynagrodzenia sprawiły, że koszty operacyjne wzrosły o 13% do 71,2 mln GBP. Mimo tych pozytywnych informacji, w porównaniu z analogicznym okresem roku 2018 CMC zanotowało spadek liczby aktywnych klientów o 7%.
Spółka informuje, iż cały czas inwestuje w rozwój technologii oraz platform transakcyjnych w celu dywersyfikacji oraz chcąc budować nowe relacje instytucjonalne. Efektem tego ma być partnerstwo z ANZ Bank, który wygenerował przychód netto w wysokości 10 mln GBP.
Peter Cruddas, dyrektor generalny CMC Markets, komentuje:
„Jestem zadowolony z dobrych wyników pierwszego półrocza. Tym razem w zeszłym roku mieliśmy do czynienia z niepewnością co do zmiany regulacyjnej, która zawisła nad sektorem, a reakcja klienta na zmiany w minimalnych poziomach marży była niejasna. Rok później widzimy, jak klienci dostosowują się, utrzymując swoje zainteresowanie oferowanymi przez nas produktami i platformami handlowymi. Oczywiste jest, że stajemy się czymś więcej niż tylko przedsiębiorstwami zajmującymi się kontraktami CFD, a dochody pochodzą również z partnerstw technologicznych, takich jak umowa ANZ. Jest to ekscytujący obszar działalności, który będzie się dalej rozwijał dzięki dalszym planowanym partnerstwom i ciągłym inwestycjom mającym na celu poprawę oferty”.