Aktualności
Teraz czytasz
Broker easyMarkets sponsorem piłkarzy Realu Madryt
0

Broker easyMarkets sponsorem piłkarzy Realu Madryt

utworzył Michał Sielski1 września 2020

Kolejna firma z branży Forex zdecydowała się na marketing poprzez wspieranie znanego klubu piłkarskiego. Tym razem współpracę z czołowym klubem Hiszpanii i Europy ogłosił broker easyMarkets.

Umowa sponsorska została podpisana na trzy lata. Przez ten czas easyMarkets będzie Oficjalnym Partnerem wielokrotnych mistrzów Hiszpanii i zdobywców Pucharu Europy. Szczegółów – zwłaszcza finansowych – podpisanej we wtorek 1.09.2020 roku umowy nie ujawniono. Wiadomo jedynie, że będzie obowiązywała przez 3 lata.

Do sierpnia tego roku easyMarkets był sponsorem Betisu Sewilla – bez wątpienia mniej utytułowanego i zdecydowanie mniej medialnego od “Królewskich”.

“Chcemy być śledzeni przez miliony oczu”

“Jestem niezwykle dumny, że mogę ogłosić podpisanie trzyletniej umowy sponsorskiej z legendarnym Realem Madryt. Chcieliśmy nawiązać umowę z czołowym klubem, który posiada globalny zasięg i jest śledzony przez miliony oczu. Real Madryt był więc naturalnym wyborem. Nie możemy doczekać się strategicznego wykorzystania ogromnej popularności klubu chcąc dalej budować świadomość marki oraz jej zasięgi”napisał szef marketingu easyMarkets, Ohad Golan w serwisie Linkedin.

Broker wybrał klub z absolutnego światowego topu. Założony w 1902 roku klub był już 34 razy mistrzem Hiszpanii (jest też aktualnym mistrzem kraju), a 13 razy zdobył trofeum dla najlepszej drużyny Europy. W 2000 roku FIFA (światowa federacja piłki nożnej) wybrała go najlepszym klubem piłkarskim na świecie w XX wieku.

Z nawiązania współpracy cieszą się też przedstawiciele Realu Madryt.

Emilio Butragueno

Emilio Butragueno, Real Madryt

“Zarówno Real Madryt, jak i easyMarkets są liderami w swoich dziedzinach i dzielą wspólne wartości. Cieszymy się, że możemy zostać Oficjalnym Partnerem Tradingu Online wraz z początkiem sezonu 2020/2021″skomentował najnowszą współpracę Emilio Butragueño, niegdyś znakomity piłkarz Realu, a dziś dyrektor relacji instytucjonalnych w klubie.

Brokerzy szturmują piłkarskie kluby

Podpisana we wtorek umowa to już kolejna w ostatnich tygodniach sformalizowana współpraca firm z rynku Forex z klubami sportowymi.

Przed weekendem informowaliśmy, że spółka eToro podpisała umowę sponsorską z czołowym klubem Francji i Europy – AS Monaco. Sportową chlubę księstwa broker będzie wspierał przez conajmniej jeden sezon. Logotyp eToro pojawi się na rękawach piłkarskich koszulek, więc eToro nie będzie głównym sponsorem drużyny. Broker eToro sponsoruje piłkarskie drużyny z Wielkiej Brytanii, motocyklowe Grand Prix czy Ultimate Fighting Championship. Teraz przyszedł czas na piłkarską drużynę z ligi francuskiej. To nie może jednak dziwić, bo 95% kibiców sportowych to mężczyźni – podobnie jak traderzy. Co więcej, sportem interesują się coraz zamożniejsi, więc grupy się zazębiają. I brokerzy chcą to wykorzystać.

Przykłady mamy też w Polsce. W tym sezonie głównym sponsorem piłkarskich mistrzów Polski – Legii Warszawa – został broker Plus500. Logo sponsora jest już na eksponowanym miejscu na przodzie koszulek, ale na razie nie przekłada się to na wyniki drużyny. Umowa będzie jednak obowiązywać co najmniej przez rok, więc jeszcze nie czas oceniać jej sportowe efekty – zwłaszcza, że broker liczy przede wszystkim na zwiększenie rozpoznawalności marki.

Podobnie jak broker IC Markets, który został oficjalnym sponsorem grających w Serie A piłkarzy Interu Mediolan. Za niewielkie logo na rękawach koszulek klubu włoskiej ekstraklasy będzie płacić 10 mln euro rocznie, ale liczy, że ta inwestycja się zwróci.

Brokerzy sponsorują również kluby z Wielkiej Brytanii. Od 2017 roku sponsorem grającego w Premiership Evertonu jest Blackwell Global. Broker FxPro wspiera Watford FC, a wcześniej współpracował z AS Monaco. West Ham miał natomiast  dwóch brokerów wśród sponsorów: Hantec Markets i Scope Markets.

Co o tym sądzisz?
Lubię
10%
Interesujące
90%
Heh...
0%
Szok!
0%
Nie lubię
0%
Szkoda
0%
O Autorze
blank
Michał Sielski
Zawodowy dziennikarz od ponad 20 lat. Pracował m.in. w Gazecie Wyborczej, ostatnio związany z największym portalem regionalnym - Trojmiasto.pl. Na rynku finansowym obecny od 18 lat, zaczynał na GPW, gdy na rynek dopiero trafiały akcje PKN Orlen, TP SA. Ostatnio inwestycyjnie skupiony wyłącznie na rynku Forex. Prywatnie skoczek spadochronowy i miłośnik polskich gór.