Broker FBS sponsorem piłkarzy Leicester City, grających w angielskiej ekstraklasie
Kolejny broker Forex został sponsorem drużyny sportowej. Tym razem w trend wspierania piłkarskich drużyn wpisał się broker FBS, który podpisał umowę sponsorską z Leicester City, grającym w angielskiej Premiership.
FBS sponsorem klubu z Premiership
Broker został głównym sponsorem Leicester City, więc jego logo będzie na najbardziej eksponowanym miejscu – czyli koszulkach drużyny – przez następne trzy lata. Współpraca zaczyna się od nadchodzącego sezonu 2021-2022, ale zespół zaprezentował już nowe logo na swoich koszulkach podczas ostatniego meczu angielskiej Premier League, w którym grał przeciwko Tottenhamowi Hotspur na King Power Stadium.
– Jesteśmy niezmiernie dumni z rozpoczęcia współpracy z FBS, jedną z najbardziej ekscytujących i dynamicznych firm świadczących usługi finansowe na świecie – komentuje Susan Whelan, dyrektor generalna Leicester City.
Nie podano ile zapłaci FBS za możliwość reklamowania się na koszulkach klubu, który zdobył Puchar Anglii w 2021 roku i mistrzostwo kraju w sezonie 2015/2016.
Z umowy z brokerem, który obsługuje ponad 16 milionów klientów na całym świecie i działa w prawie wszystkich krajach w Europie i Azji cieszą się też w siedzibie brokera, który liczy na ekspozycję także w Tajlandii, skąd pochodzi właściciel Leicester City FC .
Moda na sponsoring sportu w świecie Forex
To kolejna umowa brokera z klubem sportowym. Ostatnio sponsorem Rugby Australia – także na trzy lata – został broker eToro, a StoneX Financial zawarł czteroletnią umowę partnerską z angielskim klubem rugby Saracens.
Umowy sponsorskie firm z branży Forex i CFD z drużynami sportowymi są w ostatnich latach bardzo popularne. Podpisywane są też zresztą ze znanymi osobistościami ze świata sportu. Już w 2017 roku HotForex sponsorował gwiazdę niemieckiej i europejskiej piłki nożnej – Michaela Ballacka. Umowy z brokerami mają czołowe kluby piłkarskie z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch, Polski, Ukrainy i Turcji.
W 2017 roku umowę sponsorską z Evertonem z angielskiej Premiership podpisał Blackwell Global – wtedy dopiero od roku działający na rynku brytyjskim, cypryjskim, australijskim i w Nowej Zelandii. Wcześniej umowę sponsorską zawarł też inny klub z angielskiej ekstraklasy – Watford FC, który związał się z brokerem FxPro, do tej pory sponsorującym AS Monaco z ligi francuskiej. Obecnie sponsorem AS Monaco jest eToro. Inny klub z angielskiej ligi – West Ham – współpracował natomiast z dwoma brokerami. Sponsorował ich zarówno Hantec Markets, jak i Scope Markets.
W 2017 roku broker został też sponsorem jednej z najlepszych i najbardziej rozpoznawalnych piłkarskich drużyn na świecie – Realu Madryt. “Królewscy” związali się wtedy z firmą Exness na co najmniej trzy sezony. Umowa wciąż obowiązuje.
Także w Polsce mamy już pierwszą umowę. Plus500 został głównym sponsorem mistrzów kraju – drużyny piłkarskiej Legia Warszawa.
Brokerzy próbują wykorzystać fakt, że zarówno zawody sportowe, jak i rynek Forex/CFD przeznaczone są de facto dla tej samej grupy docelowej. Z danych wynika, że ok. 95% traderów to mężczyźni – podobnie jest z kibicami piłkarskich drużyn, a to właśnie oni głównie odwiedzają piłkarskie stadiony i oglądają mecze w telewizji. Kibice są też coraz bogatsi – mecze można oglądać nawet w ekskluzywnych lożach, których dzierżawa na największych stadionach kosztuje nawet kilkaset tysięcy euro rocznie.