Aktualności
Teraz czytasz
Nike pozywa StockX w związku z obrazami NFT swoich butów
0

Nike pozywa StockX w związku z obrazami NFT swoich butów

utworzył Simon Peters7 lutego 2022

Ponowny wzrost wartości kryptowalut wkroczył w drugi tydzień, poprzedni BTC zakończył na poziomie powyżej 42 000 dolarów. Największe na świecie kryptoaktywo rozpoczęło tydzień poniżej 38 000 dolarów, ale wzrosło w piątek, ponownie przekraczając poziom 40 000 dolarów. Po kolejnych wzrostach w ciągu weekendu, BTC jest obecnie notowany powyżej 42 000 dolarów, co oznacza ogólny wzrost o 13 proc. w ciągu siedmiu dni. BTC wzrósł teraz o około 29 proc. z najniższego poziomu z 2022 r., który wyniósł wówczas 32 962 dolarów (na platformie eToro 24 stycznia).

Ethereum również odnotował duże wzrosty w ciągu tygodnia, zaczynając poniżej 2600 dolarów. Kryptowaluta powróciła nieco powyżej 3000 dolarów, po podobnym wzroście cen przed weekendem, co oznacza wzrost o około 19 proc. tydzień do tygodnia. ETH miał 24 stycznia najniższy poziom od początku  2022 r. na platformie eToro – 2169 dolarów. Kryptowaluta odbiła się teraz o około 41 proc. 

Rozpoczyna się sprawa sądowa dotycząca butów Nike NFT

Nike pozywa StockX w związku z obrazami NFT swoich butów. Firma wszczęła postępowanie prawne w sądzie federalnym w Nowym Jorku w czwartek, ponieważ poinformowała, że StockX naruszał znak towarowy, sprzedając NFT butów Nike.

Nike twierdzi, że StockX rozpoczął sprzedaż NFT butów w styczniu bez pozwolenia, informując kupujących, że mogą wykupić fizyczne wersje swoich butów w późniejszym terminie. Zgodnie z pozwem, StockX sprzedał około 500 NFT produktów Nike. Posunięcie firmy obuwniczej jest prawdopodobnie próbą wzmocnienia wartości własnej oferty NFT, którą zamierza wprowadzić w najbliższej przyszłości. Firma Nike niedawno przejęła studio sztuki cyfrowej RTFKT, co przyspieszyło jej plany wejścia na rynek NFT.

Manchester United gotowy do ujawnienia sponsoringu blockchain

Klub angielskiej Premier League Manchester United jest u progu ogłoszenia umowy sponsoringowej z Tezos Blockchain. Tezos zgodził się sponsorować koszulki treningowe klubu w umowie o wartości około 27 milionów dolarów rocznie, jak podaje raport The Athletic. Firma ma już wiele umów sponsorskich dotyczących strojów sportowych, w tym New York Mets, Red Bull Racing, Hondy i McClaren Racing. Chociaż żadna ze stron nie potwierdziła tego, umowa podobno będzie obejmować współpracę z Manchesterem United  w celu ulepszenia przez Tezos oferty klubu Web 3.0 i meterverse dla fanów.

Odnawialne wydobycie bitcoina przyspieszyło – ma zapobiec wysokiemu śladowi węglowemu

Galaxy Digital, którego właścicielem jest miliarder Michael Novogratz, zwiększa wydobycie bitcoinów z odnawialnych źródeł energii. Novogratz powiedział, że firma przekroczyła już swój cel wykorzystania energii odnawialnej do napędzania 80 proc. swojego wydobycia kryptowalut – cel ten miał być osiągnięty do 2025 roku. Pomimo wysokiego zużycia energii przez bitcoin, Novogratz nazywa dezinformacją opisywanie psucie reputacji krypotwaluty poprzez nazywanie jej brudną. Firma uruchomiła jednak program zrównoważonego rozwoju, aby uwzględnić takie kwestie, jak praktyki dotyczące zatrudniania oraz zużycie energii w kryptowalutach.

Co o tym sądzisz?
Lubię
0%
Interesujące
100%
Heh...
0%
Szok!
0%
Nie lubię
0%
Szkoda
0%
O Autorze
Simon Peters
Analityk eToro. Absolwent Wydziału Inżynierii Mechanicznej Uniwersytetu Brunel w Londynie. Posiada certyfikat CFA UK Level 4 w zakresie zarządzania inwestycjami.