Reklamy kryptowalut powracają do Google
Reklamy kryptowalut powracają do Google. Internetowy gigant zadecydował o rozluźnieniu polityki dotyczącej promowania platform oraz innych serwisów i usług związanych z inwestowaniem w wirtualne tokeny. Na podobny krok zdecydował się w ostatnim czasie także Facebook.
Zgoda jest. Ale nie dla wszystkich…
Przez ostatnie 6 miesięcy reklamy AdWords i AdSense powiązane z produktami kryptowalutowymi oraz ICO były permanentnie blokowane. Wprowadzenie tak restrykcyjnej polityki wynikało z troski o bezpieczeństwo użytkowników, którzy mogli być łatwym celem dla oszustów na tym świeżym rynku, jak i też byli narażeni na wysokie ryzyko inwestycyjne. Teraz ma się to zmienić – czyżby Google doszło do wniosku, że społeczeństwo dojrzało już do inwestowania w wirtualne waluty? Nie w 100%, dlatego też zakaz zostanie zniesiony z pewnymi ograniczeniami.
W dniu 25 września Google zaktualizowało politykę dla reklamodawców, w której pojawiły się wykluczenia z zakazu reklamowania produktów kryptowalutowych dla regulowanych giełd i kantorów z całego świata. Kolejnym warunkiem, który należy spełnić, aby móc rozpocząć promocję jest obszar reklamowania, który póki co ogranicza się do Stanów Zjednoczonych i Japonii. Każdy reklamodawca będzie musiał również przejść odpowiedni proces weryfikacyjny. Nadal zabronione będzie reklamowanie ICO oraz porad inwestycyjnych związanych z wirtualnymi walutami.
Zmiany mają wejść w życie od początku października 2018 r.. Można przypuszczać, że to początek zmian, które z czasem będą postępować, podobnie jak i świadomość społeczeństwa. Jednak na ten moment nie wiadomo czy i ewentualnie kiedy nową polityką reklamową zostaną objęte inne kraje.