Aktualności
Teraz czytasz
Kryptowaluty na huśtawce, a inwestorzy instytucjonalni kupują
0

Kryptowaluty na huśtawce, a inwestorzy instytucjonalni kupują

utworzył Forex Club7 marca 2022

W zeszłym tygodniu krypto ponownie było na huśtawce, a cena bitcoina wzrosła do ponad 44 000 dolarów, po czym spadła z powrotem do punktu, w którym zaczął tydzień – poniżej 40 000 dolarów. Ethereum podążyło podobnym schematem, zaczynając tydzień od około 2600 dolarów, zanim wzrosło do około 3000 dolarów. Teraz kształtuje się na poziomie ok. 2500 dolarów.

Zmiany cen, podobnie jak na giełdach, były napędzane przez konflikt na linii Rosja-Ukraina – niepewność nadal panowała, a inwestorzy redukowali ryzyko. Biorąc to pod uwagę wahania, które obserwujemy, są one spowodowane niepewnością wśród inwestorów na całym świecie. Pomimo regionalnych zmian popytu, kryptoaktywa są ostatecznie globalne i widzimy odzwierciedlenie tej kwestii w kształtowaniu się cen.


O Autorze

Simon Peters - analityk kryptowalut eToroSimon Peters – analityk kryptowalut w eToro ze szczegółową wiedzą na temat rynków i branży krypto. Pełniąc swoją funkcję w eToro, pomaga również klientom z dużym kapitałem w inwestowaniu w kryptowaluty. Simon jest absolwentem Wydziału Inżynierii Mechanicznej Uniwersytetu Brunel w Londynie i posiada certyfikat CFA UK Level 4 w zakresie zarządzania inwestycjami.


Instytucje zwracają się do Grayscale szukając okazji

Według danych Bitcoin Trust firmy Grayscale odnotował ostatnio inwestycje instytucjonalne w swój flagowy fundusz. Dane Glassnode ujawniły, że inwestorzy instytucjonalni konsekwentnie dodają miliony każdego tygodnia, z prawie 140 milionami dolarów zainwestowanymi w tygodniu (kończąc a 25 lutego). Chociaż nie jest to spójne z innymi rynkami, wydaje się, że instytucje chcą zwiększyć swoją ekspozycję na kryptowaluty w czasie masowych wyprzedaży w najbardziej atrakcyjnych sektorach, takich jak np. technologie. Pomimo pozytywnych napływów, GBTC musi się skupić na zyskach kiedy trwa dobra passa. Ponieważ Kanada już zatwierdziła pierwszy bitcoin ETF, Grayscale może wkrótce zobaczyć poważną konkurencję w kraju lub za granicą. Dane wskazują, że istnieje zapotrzebowanie, więc ciekawie będzie zobaczyć, co stanie się w nadchodzących miesiącach w odniesieniu do zwiększania dostępu.

Bank centralny Filipin inicjuje badania CBDC

Bank centralny Filipin rozpoczął projekt badawczy skoncentrowany na walutach cyfrowych banku centralnego. W niedawnym przemówieniu prezes banku, Benjamin Diokno, omówił obecny projekt oraz sposób, w jaki zamierza on oceniać i budować zdolności organizacyjne, wiedzę, architekturę, technologię i politykę. Chociaż projekt był już wcześniej zapowiadany, wydaje się, że teraz przygotowania ruszyły pełną parą. Wygląda jednak na to, że Filipiny nie spieszą się z wdrożeniem CBDC ze względu na ich duże uzależnienie od gotówki; w przeciwieństwie do Chin, które zaprezentowały swój cyfrowy juan podczas Zimowych Igrzysk Olimpijskich.Chociaż wyścig o wdrożenie pierwszego prawidłowo funkcjonującego CBDC jeszcze się oficjalnie nie rozpoczął, a wiele krajów bada terytorium i tylko Chiny mają coś na kształt modelu, to nie będzie to chyba domena tylko głównych gospodarek. Jak widać na przykładzie konfliktu ukraińskiego, przepływ pieniędzy lub możliwość dostępu do nich za pomocą wielu środków, może skutkować bardziej globalnym przyjęciem CBDC, być może szybciej niż planowano.

A może bitcoin do tego (burgera)?

Shake Shack US oferuje nagrody kryptowalutowe klientom korzystającym z aplikacji Cash podczas zakupu żywności. Klienci korzystający z karty gotówkowej lub programu nagród w aplikacji Cash App otrzymają zwrot 15% swojego zakupu w bitcoinach.

Chociaż oferta jest ważna tylko do połowy marca, jest najnowsza marka konsumencka korzystająca z rynku kryptowalut. Według kierownictwa WSJ, ta promocja była wyłącznie testem wykonalności – zarówno pod względem przyciągania młodszych klientów, jak i tego, czy szersze przyjęcie kryptowalut ma sens dla biznesu. Shake Shack nie jest pierwszą marką konsumencką, która testuje i uczy się kryptowalut, możemy zobaczyć wiele innych marek próbujących promocji na małą skalę, ponieważ eksperymentują z tym, jak krypto może lub nie może integrować się z ich biznesami.

Ponieważ domy mody, takie jak Gucci czy Adidas, wkraczają w przestrzeń NFT, rabaty krypto na zakupy lub zwiększone opcje zakupów, mogą wkrótce stać się bardziej regularnym zjawiskiem.

Co o tym sądzisz?
Lubię
0%
Interesujące
0%
Heh...
0%
Szok!
0%
Nie lubię
0%
Szkoda
0%
O Autorze
blank
Forex Club
Forex Club jest jednym z największych i najstarszych polskich portali o tematyce inwestycyjnej - forex i narzędzi wykorzystywanych w tradingu. To autorski projekt zapoczątkowany w 2008 roku i rozpoznawalna marka ukierunkowana na rynek walutowy.