Aktualności
Teraz czytasz
Broker Forex zostaje oficjalnym sponsorem Realu Madryt
2

Broker Forex zostaje oficjalnym sponsorem Realu Madryt

utworzył Paweł Mosionek1 sierpnia 2017

Exness to kolejny broker Forex, który stał się oficjalnym sponsorem klubu piłkarskiego. Tyle, że tym razem mowa o zespole z najwyższej półki jakim jest Real Madryt. Od lat obserwujemy mocne zainteresowanie branży FX sponsoringiem dyscyplin sportowych – w szczególności motoryzacyjnych oraz piłkarskich. Ale nie tylko.

Kontrakt na trzy sezony

Na trzy lata zostało podpisane porozumienie ws. sponsoringu Realu Madryt przez Exness. Jest to pierwszy broker w historii tego klubu, który stał się jego oficjalnym sponsorem. To dla stosunkowo mało popularnego w Polsce brokera duży krok oraz szansa na nietuzinkową promocję. Mogą bowiem wykorzystywać wizerunek piłkarzy, jak i całego klubu do własnych działań marketingowych. Dla klientów to również szansa na uczestnictwo w wydarzeniach związanych z Realem Madryt, np. zaproszenia na mecze i w pełni opłacone zorganizowane wyjazdy, co niejednokrotnie oferowali już inni brokerzy sponsorujący kluby piłkarskie.

Peter Valov, CEO Exness:

„Chęć bycia najlepszym w naszej branży jest jedną z najbardziej charakterystycznych cech Exness. Posiadając cały czas nienasycony apetyt na sukces, udało nam się znaleźć właściwego partnera, który wie co to doskonałość, umocnienie przywództwa oraz uczciwe działanie. Nie mogę się doczekać naszej przyszłej współpracy z Realem Madryt”

Exness z nielimitowanym lewarem

Sama firma Exness zyskała popularność na świecie oferując jako jedna z nielicznych lewar 1:1000. Obecnie na stronie brokera widnieje informacja o możliwości otrzymania lewarowania „nielimitowanego” dla typów kont Mini i Classic (dla ECN maksimum to 1:100). Choć słowo „nielimitowany” jest delikatnym przekłamaniem to można uznać, że wartość maksymalna w postaci lewara *1:4200000000 wydaje się być temu bliska :-).

Specyfikacja kont handlowych Exness

*Wartość dźwigni zależy od bilansu konta i wynika ze sprecyzowanej polityki lewarowania.

Oferta z nielimitowanym lewarem brokera Exness działającego na licencji z St. Vincent i Grenadyny nie jest dostępna dla Polaków. Powołując się na wewnętrzną politykę firma wyklucza możliwość otwierania kont realnych polskim rezydentom. I to prawdopodobnie powód dla którego nie jest zbyt popularna w Polsce, gdzie dźwignia i tak jest ograniczona do 1:100 – i to maksymalna wartość jaką proponuje Exness z licencją cypryjską, który już Polaków akceptuje.

Komunikat o nieprzyjmowaniu polskich rezydentów.

Sponsoring piłkarzy magnesem na klientów?

Wracając do wątku sponsoringu. W branży FX widać wyraźnie, że akcje marketingowe skupiają się przede wszystkim na odbiorcach płci męskiej (co ma swoje uzasadnienie – wg szacunków ok. 90% traderów to mężczyźni) interesując się przede wszystkim branżą piłkarską. Wymieniać można długo.

Cristiano Ronaldo był sponsorowany przez brokera XTrade w 2016 roku. W lutym br. Libertex nawiązał współpracę z Jamesem Rodriguezem. Nieistniejące już Alpari UK sponsorowało West Ham United, a IronFX kilka lat temu ogłosił podpisanie dużego kontraktu z FC Barceloną.

FxPro od wielu lat także zyskało szeroki „dorobek” sponsoringowy, w których skład chodzą kluby piłkarskie głównie z Wielkiej Brytanii – wcześniej Aston Villa FC, Fulham oraz AS Monaco FC, a obecnie Watford FC. Ale po drodze były też  rajdy Formuła 1, rajdy WRC, turnieje golfa, a nawet siatkówka plażowa.

I tu właśnie widać dominację drugiej dyscypliny. Formuła 1 to branża, która przyciągnęła wspomniane FxPro, ale także FXTM, Swissquote, Hot Forex, Saxo Bank, a nawet polskie XTB. Nieistniejące HFT Brokers również próbowało swoich sił wchodząc we współpracę z teamem z Formuły 3.

Na trochę inną strategię postawił znany na całym świecie XM, który wszedł we współpracę z najszybszym człowiekiem na świecie – Usainem Boltem. I trzeba przyznać, że jest to ciekawy pomysł, aby się wyróżnić.

Jak widać, skala sponsoringu jest ogromna. Ale czy to się opłaca? Kwoty oraz szczegóły kontraktów nie są ujawniane jednak z tego co udało nam się ustalić najczęściej stopień ich skomplikowania jest bardzo rozbudowany i nie ogranicza się do płatności kwoty X za określony przedział czasu (o sumie wypłat decydują przede wszystkim osiągane rezultaty sponsorowanej drużyny lub osoby). O ile trudno uwierzyć, że sam fakt podpisania kontraktu przyczynia się znacząco do pozyskiwania nowych klientów, o tyle bardziej kluczowe jest świadome budowanie pozytywnego wizerunku marki i umacnianie więzów z pozyskanymi już klientami.

Co o tym sądzisz?
Lubię
33%
Interesujące
67%
Heh...
0%
Szok!
0%
Nie lubię
0%
Szkoda
0%
O Autorze
Paweł Mosionek
Aktywny trader na rynku Forex od 2006 roku. Redaktor portalu Forex Nawigator oraz redaktor naczelny i współtwórca serwisu ForexClub.pl. Prelegent konferencji "Focus on Forex" na SGH w Warszawie, "NetVision" na Politechnice Gdańskiej oraz "Inteligencja finansowa" na Uniwersytecie Gdańskim. Dwukrotny zwycięzca "Junior Trader" - gry inwestycyjnej dla studentów organizowanego przez DM XTB. Uzależniony od podróży, motocykli i skoków spadochronowych.