Handel wstrzymany na trzy godziny. Awaria platformy CME Group
CME Group znany jest na rynku, jako firma oferująca najszerszą gamę globalnych produktów inwestycyjnych. Jednym z kluczowych atutów przedsiębiorstwa jest fakt, że zapewnia handel elektroniczny aktywami na całym świecie poprzez swoją platformę CME Globex. Dzięki dostępowi do różnorodnych instrumentów oferta firmy przyciąga wielu inwestorów. Wczoraj dostęp do niej przez kilka godzin był utrudniony w związku z problemami technicznymi platformy.
Szybka reakcja CME. Anulowanie części transakcji
CME po wstąpieniu problemów poinformowało o tej sytuacji na twitterze. Handel na kontraktach terminowych został wstrzymany. Przerwa techniczna trwała od godziny 18:39 czasu centralnego, a ponowne uruchomienie platformy nastąpiło po ponad trzech godzinach, dokładniej ok. godziny 21:45 czasu centralnego (jak podaje Bloomberg). Utrudnienia w zawieraniu pozycji dotknęły wszystkich rynków oferujących handel na kontraktach terminowych.Traderzy nie mogli składać zleceń na kupno bądź sprzedaż obligacji skarbowych, surowców, akcji czy indeksów. Niektóra część transakcji została przez firmę anulowana.
Bez większych strat
Niewątpliwym plusem całej sytuacji był fakt, że w ciągu 3-godzinnej przerwy nie zaszły znaczące zmiany na rynkach. Brak gwałtownych zmian cen na rynku przysporzył wyłącznie zdenerwowania inwestorów. Przynajmniej do tego czasu nie słyszeliśmy żadnych zgłoszeń tego typu. Awaria platformy okazała się najbardziej problematyczna dla inwestorów i arbitrażystów giełdowych, którzy często są aktywni „po godzinach”. CME udostępniając 24 godziną możliwość handlu kontraktami terminowymi umożliwia traderom zawieranie transakcji także po zamknięciu rynków kasowych. Większe utrudnienia odczuli inwestorzy arbitrażowi.